Νέες αναφορές και άρθρα από την ελληνική και κυπριακή εκπαιδευτική κοινότητα για την Τεχνολογική Παιδαγωγική Γνώση Περιεχομένου (TPACK)


Τον Οκτώβριο 2010 είχαν παρουσιαστεί τα άρθρα που σχετίζονταν με το πλαίσιο “Τεχνολογική Παιδαγωγική Γνώση Περιεχομένου (Technological Pedagogical Content Knowledge, TPACK, ΤΠΓΠ)” και είχαν δημοσιευτεί από Έλληνες και Κύπριους ερευνητές.

Στο διάστημα που έχει περάσει, το πλαίσιο της Τεχνολογικής Παιδαγωγικής Γνώσης Περιεχομένου -εκτός από την αξιοποίησή του σε σχετικές δημοσιεύσεις- χρησιμοποιήθηκε με σκοπό την επιμόρφωση επιμορφωτών του κλάδου πληροφορικής (ΠΕ19/20) στην αξιοποίηση και εφαρμογή των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη και σε επιμορφωτικά σεμινάρια εκπαιδευτικών.

Η όλο και αυξανόμενη αξιοποίηση του πλαισίου-μοντέλου από την ερευνητική και εκπαιδευτική κοινότητα αναδεικνύει την πιθανή καταλληλότητά του με σκοπό την ενσωμάτωση των ψηφιακών εργαλείων στη διδακτική πράξη. Βέβαια η καταλληλότητα ή μη του πλαισίου θα μπορέσει να διαφανεί μέσα από τις απαντήσεις που θα δουν σε ερευνητικά ερωτήματα που αναδύονται στο χώρο της εκπαίδευσης και σχετίζονται με το πλαίσιο. Ίδωμεν!

Πιο συγκεκριμένα:

  • Στο 27ο Πανελλήνιο Συνέδριο Μαθηματικής Παιδείας δημοσιεύτηκε το άρθρο: Δουκάκης, Σ., Χιονίδου-Μοσκοφόγλου, Μ., & Ζυμπίδης, Δ. (2010). Παιδαγωγική κατάρτιση εκπαιδευτικών στη χρήση ψηφιακών εργαλείων. Το παράδειγμα δύο ερευνών, Πρακτικά 27ου Πανελληνίου Συνεδρίου Μαθηματικής Παιδείας, 19-21 Νοεμβρίου 2010, Χαλκίδα, σελ. 266-275.
  • Πραγματοποιήθηκε υποτιτλισμός στα ελληνικά σε δύο βίντεο που είχαν αναπτυχθεί για το πλαίσιο της Τεχνολογικής Παιδαγωγικής Γνώσης Περιεχομένου και αναρτήθηκαν στο youtube (Νοέμβριος, 2010). Σύνδεσμοι: ΤΠΓΠ (Τεχνολογική Παιδαγωγική Γνώση Περιεχομένου), TPACK.
  • Στην επιμορφωτική ημερίδα που πραγματοποιήθηκε στις 20 Νοεμβρίου 2010 στο Αμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδος – PIERCE έγινε εκτενής παρουσίαση του πλαισίου της Τεχνολογικής Παιδαγωγικής Γνώσης Περιεχομένου.
  • Οι φοιτητές/τριες του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών (ΜΠΣ) Εκπαιδευτικά Προγράμματα και Υλικό στο μάθημα  Ηλεκτρονική Μάθηση ΙΙ, ανέπτυξαν ένα wiki (http://e-mathisi2011.wikispaces.com/)  στο οποίο εκτός των άλλων συζήτησαν και ανέπτυξαν κείμενα σχετικά με το πλαίσιο της .
  • Στην διημερίδα που πραγματοποιήθηκε στις 5-6 Φεβρουαρίου 2011 στα Εκπαιδευτήρια Σ. Αυγουλέα-Λιναρδάτου συζητήθηκε το πλαίσιο της Τεχνολογικής Παιδαγωγικής Γνώσης Περιεχομένου των Εκπαιδευτικών που διδάσκουν Μαθηματικά.
  • Στο CERME 7 δημοσιεύτηκε το άρθρο: Doukakis, S., Chionidou-Moskofoglou, M., & Zibidis, D. (2011). Researching Technological, Pedagogical and Mathematical Undergraduate Primary Teachers’ Knowledge (TPACK), in Pytlak, M., Rowland, T., Swoboda, E. (Eds.) Proceedings of the Seventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 7), 9-13 February 2011, Rzeszów, Poland, pp. 2288-2297.
  • Στο 2ο Εκπαιδευτικό Συνέδριο Ένταξης και χρήσης των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία δημοσιεύτηκε το άρθρο: Δουκάκης, Σ., Ζυμπίδης, Δ., & Χιονίδου-Μοσκοφόγλου, Μ.  (2011). Η τεχνολογική, παιδαγωγική γνώση περιεχομένου των προπτυχιακών φοιτητών/τριών δημοτικής εκπαίδευσης στη γεωμετρία. Η μελέτη της τεχνολογικής γνώσης περιεχομένου2ο Εκπαιδευτικό Συνέδριο Ένταξης και χρήσης των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία, 28-30 Απριλίου 2011, Πάτρα, σελ. 257-268.
  • Στο 6ο Πανελλήνιο Συνέδριο των εκπαιδευτικών για τις ΤΠΕ «Αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στη Διδακτική Πράξη» πραγματοποίηθηκε εργαστήριο για το πλαίσιο της Τεχνολογικής Παιδαγωγικής Γνώσης Περιεχομένου των εκπαιδευτικών που διδάσκουν Μαθηματικά. Δουκάκης, Σ., Ζυμπίδης, Δ., & Χιονίδου-Μοσκοφόγλου, Μ.  (2011). Η γνώση περιεχομένου, παιδαγωγικής, τεχνολογίας ως εφόδια του δασκάλου των Μαθηματικών, στο Πόρποδα, Α. & Σαλταμπάσης, Ν. (Επιμ.), Πρακτικά 6ου Πανελληνίου Συνεδρίου των εκπαιδευτικών για τις ΤΠΕ «Αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στη Διδακτική Πράξη», 6-8 Μαΐου 2011, Σύρος, σελ. 1616-1619.
  • Στο επιμορφωτικό υλικό για την εκπαίδευση επιμορφωτών στα Πανεπιστημιακά Κέντρα Επιμόρφωσης (ΠΑΚΕ) του κλάδου Πληροφορικής (ΠΕ19/20) που δημιουργήθηκε το Σεπτέμβριο του 2011 από συγγραφική ομάδα με επικεφαλείς την Καθηγήτρια του ΕΚΠΑ Μαρία Γρηγοριάδου, τον Αναπληρωτή Καθηγητή του Πανεπιστημίου Μακεδονίας Βασίλειο Δαγδιλέλη, τον Αναπληρωτή Καθηγητή του Πανεπιστημίου Πατρών Βασίλειο Κόμη και τον Αναπληρωτή Καθηγητή του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου Αθανάσιο Τζιμογιάννη και την επιμέλεια είχε ο Σχολικός Σύμβουλος Γεώργιος Πανσεληνάς προτείνει την χρησιμοποίηση του πλαισίου ΤΠΓΠ τόσο για την επιμόρφωση των επιμορφωτών, όσο και για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών του κλάδου. Το υλικό είναι διαθέσιμο στο σύνδεσμο: Επιμορφωτικό υλικό ΠΑΚΕ του κλάδου ΠΕ19/20.
  • Το μοντέλο της Τεχνολογικής Παιδαγωγικής Γνώσης Περιεχομένου διδάσκεται στο πλαίσιο του μαθήματος της Διδακτικής της Πληροφορικής στο Τμήμα Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών του Πανεπιστημίου Αθηνών (Ακαδημαϊκό Έτος 2011-2012).
  • Στο 4ο Συνέδριο της Ένωσης Ερευνητών της Διδακτικής των Μαθηματικών δημοσιεύτηκε το άρθρο: Χρυσοστόμου, Μ., Πίττα-Πανταζή, Δ., Χρίστου, Κ., & Χριστοφόρου, Ε. (2011). Η τεχνολογική παιδαγωγική γνώση περιεχομένου σχετικά με τα λογισμικά δυναμικής γεωμετρίας. 4ο Συνέδριο της Ένωσης Ερευνητών της Διδακτικής των Μαθηματικών με θέμα Η τάξη ως πεδίο ανάπτυξης της μαθηματικής δραστηριότητας, 1-4 Δεκεμβρίου 2011, Ιωάννινα, σελ. 559-568.

συνεχίζεται…

Explore posts in the same categories: TPACK (TPCK) ΤΠΓΠ

Ετικέτες: ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s


Αρέσει σε %d bloggers: