Το πλαίσιο της Τεχνολογικής Παιδαγωγικής Γνώσης Περιεχομένου


Η ανάπτυξη του πλαισίου Τεχνολογική, Παιδαγωγική Γνώση Περιεχομένου (Technological, Pedagogical Content Knowledge, TPACK) από τους Mishra & Koehler (2006) αποτελεί επέκταση του πλαισίου της Παιδαγωγικής Γνώσης Περιεχομένου (Pedagogical Content Knowledge, PCK) του Shulman (1986).

Ωστόσο οι τομές των κύκλων που προκύπτουν στο διάγραμμα του TPACK -πλην της Παιδαγωγικής Γνώσης Περιεχομένου- αποτελούν νέα είδη γνώσης τα οποία είναι: η Τεχνολογική Γνώση Περιεχομένου, (Technological Content Knowledge, TCK) και η Τεχνολογική Παιδαγωγική Γνώση, (Technological Pedagogical Knowledge, TPK). Τέλος, στην τομή των τριών κύκλων βρίσκεται η Τεχνολογική, Παιδαγωγική Γνώση Περιεχομένου.

Το ακόλουθο βίντεο, όπου μεταφράστηκε με την άδεια των Mishra, P., & Koehler, M. J. στα ελληνικά, εξηγεί με έναν απλό τρόπο τα είδη γνώσης που περιλαμβάνει το TPACK πλαίσιο.

Βιβλιογραφία

Mishra, P., & Koehler, M. J. (2006). Technological Pedagogical Content Knowledge: A new framework for teacher knowledge. Teachers College Record 108 (6), 1017-1054.

Shulman, L. S. (1986). Those who understand: Knowledge growth in teaching. Educational Researcher, 15(2), 4–14.

TPACK commercial (whiteboard / UPS version), http://www.youtube.com/watch?v=Ir3YNbn-_c4, (Τελευταία προσπέλαση, 26/11/2010).

ACK commercial (whiteboard / UPS version)

Explore posts in the same categories: TPACK (TPCK) ΤΠΓΠ

Ετικέτες: , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s


Αρέσει σε %d bloggers: