Άρθρα σχετικά με την Τεχνολογική Παιδαγωγική Γνώση Περιεχομένου (TPACK)


Το πλαίσιο «Τεχνολογική Παιδαγωγική Γνώση Περιεχομένου (Technological Pedagogical Content Knowledge, TPACK, ΤΠΓΠ)» αναπτύσσεται ραγδαία στη διεθνή κοινότητα (www.tpack.org). Το ίδιο φαίνεται να συμβαίνει και στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια. Οι ερευνητές που έχουν ασχοληθεί με το θέμα και έχουν δημοσιεύσει σχετικά άρθρα (σε διεθνή περιοδικά και σε ελληνικά και διεθνή συνέδρια) συνεχώς αυξάνονται, αναδεικνύοντας ότι το πλαίσιο μπορεί να προσαρμοστεί και στην ελληνική κοινότητα.

Source: http://tpack.org/

Βαλανίδης, Ν. & Αγγελή, Χ. (2004). Ο Διδακτικός Σχεδιασμός ως Διαδικασία Οικοδόμησης της Γνώσης Παιδαγωγικού Περιεχομένου που Σχετίζεται με τις Τ.Π.Ε., στο Γρηγοριάδου Μ., Ράπτης Α., Βοσνιάδου Σ. & Κυνηγός Χ. (Επιμ.), Πρακτικά 4ου Πανελληνίου Συνεδρίου «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στην Εκπαίδευση», 29-3 Οκτωβρίου 2004, Αθήνα, Τόμος Β΄, σελ. 341-343, Εκδόσεις Νέων Τεχνολογιών.

Angeli, C. & Valanides, N. (2008). Epistemological and Methodological Issues for the Conceptualization and Development of ICT-TPCK, στο Αγγέλη, Χ. & Βαλανίδης, Ν. (Επιμ.) Πρακτικά 6ου Πανελλήνιου Συνέδριου με Διεθνή Συμμετοχή “Οι ΤΠΕ στην Εκπαίδευση”, 25-28 Σεπτεμβρίου 2008, Λεμεσός, Κύπρος, σελ. 47-54.

Angeli, C., & Valanides, N. (2009). Epistemological and methodological issues for the conceptualization, development, and assessment of ICT–TPCK: Advances in technological pedagogical content knowledge (TPCK), Computers & Education, 52, 154-168.

Δουκάκης, Σ. & Χιονίδου-Μοσκοφόγλου, Μ. (2009). Η ανάπτυξη της τεχνολογικής γνώσης, της παιδαγωγικής γνώσης και της γνώσης του περιεχομένου στα Μαθηματικά, των προπτυχιακών φοιτητών μέσω της χρήσης εκπαιδευτικών λογισμικών και της δημιουργίας εκπαιδευτικών σεναρίων. Στο Καλαβάσης, Φ., Καφούση, Σ., Χιονίδου-Μοσκοφόγλου, Μ., Σκουμπουρδή, Χ. & Φεσάκης, Γ. (Επιμ.), Πρακτικά του 3ου συνεδρίου της Ένωσης ερευνητών διδακτικής των Μαθηματικών, με θέμα: Μαθηματική εκπαίδευση και οικογενειακές πρακτικές, 29-31 Οκτωβρίου 2009, Ρόδος, Εκδόσεις Νέων Τεχνολογιών, σελ. 817-818.

Doukakis, S., Chionidou-Moskofoglou, M. & Zibidis, D. (2010). An undergraduate primary education students’ teaching practicum design on developing technological, pedagogical and mathematical knowledge (TPACK) via teaching Scenarios, British Congress of Mathematics Education, BCME7 : Mathematical Progressions, Research reports on the professional development of teachers, 6-9 April 2010, Manchester, UK.

Jimoyiannis, A. (2010). Developing a Technological Pedagogical Content Knowledge Framework for Science Education: Implications of a Teacher Trainers’ Preparation Program, Proceedings of Informing Science & IT Education Conference (InSITE) 2010, 19-24 June 2010, Cassino. Italy, 597-607.

Doukakis, S., Psaltidou, A., Stavraki, A., Adamopoulos, N., Tsiotakis, P. & Stergou, S. (2010). Measuring the technological pedagogical content knowledge (TPACK) of in-service teachers of computer science who teach algorithms and programming in upper secondary education, in Fernstrom, K., (Ed.): Readings in Technology and Education: Proceedings of ICICTE 2010, 8-10 July 2010, Corfu, Greece, pp. 442-452.

Τζιμογιάννης, A. (2010). Η Τεχνολογική Παιδαγωγική Γνώση Περιεχομένου για τις Φυσικές Επιστήμες: Μια εφαρμογή στην επιμόρφωση επιμορφωτών εκπαιδευτικών, στο Τζιμογιάννης, Α. (Επιμ.) Πρακτικά 7ου Πανελλήνιου Συνέδριου με Διεθνή Συμμετοχή “Οι ΤΠΕ στην Εκπαίδευση”, 23-26 Σεπτεμβρίου 2010, Κόρινθος, σελ. 295-302.

Τζαβάρα, A. & Κόμης, Β. (2010). Η ενσωμάτωση της Παιδαγωγικής Γνώσης στο σχεδιασμό δραστηριοτήτων με ΤΠΕ, στο Τζιμογιάννης, Α. (Επιμ.) Πρακτικά 7ου Πανελλήνιου Συνέδριου με Διεθνή Συμμετοχή “Οι ΤΠΕ στην Εκπαίδευση”, 23-26 Σεπτεμβρίου 2010, Κόρινθος, σελ. 287-294.

Δουκάκης, Σ., Κοίλιας, Χ. & Αδαμόπουλος, Ν. (2010). Χαρακτηριστικά και προτιμήσεις των εκπαιδευτικών Πληροφορικής για την επιμόρφωση στο μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον, στο Τζιμογιάννης, Α. (Επιμ.) Πρακτικά 7ου Πανελλήνιου Συνεδρίου με Διεθνή Συμμετοχή «Οι ΤΠΕ στην Εκπαίδευση», 23-26 Σεπτεμβρίου 2010, Κόρινθος, σελ. 673-680.

Jimoyiannis, Α. (2010). Designing and implementing an integrated technological pedagogical science knowledge framework for science teachers professional development, Computers & Education, 55(3), 1259-1269. (abstract)

Doukakis, S., Chionidou-Moskofoglou, M., Mangina-Phelan, E. & Roussos, P. (2010). Researching technological and mathematical knowledge (TCK) of undergraduate primary teachers, Int. Journal Technology Enhanced Learning, 2(4), 372-382.

Explore posts in the same categories: TPACK (TPCK) ΤΠΓΠ

Ετικέτες: , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s


Αρέσει σε %d bloggers: