Στρατηγικές διαχείρισης Φορητών Μαθητικών Υπολογιστών (ΦΜΥ) – Ψηφιακή Τάξη


Πολύ συχνά ακούμε ότι οι Φορητοί Μαθητικοί Υπολογιστές (ΦΜΥ) μπορούν να οδηγήσουν σε διατάραξη του παραδοσιακού μαθήματος, αφού λέγεται ότι λειτουργούν ως ανταγωνιστικό εργαλείο σε σχέση με τον/την εκπαιδευτικό. Για το λόγο αυτό απαιτούνται στρατηγικές διαχείρισης για να ελαχιστοποιηθεί η εμφάνιση τέτοιων περιστατικών και ο αντίκτυπος που μπορεί να επιφέρουν. Η διαχείριση αυτή αποτελεί σημαντικό ζήτημα, όταν μάλιστα, οι μαθητές και οι μαθήτριες έχουν τον έλεγχο του τι και του πότε ψάχνουν. Ρόλος μας είναι να διατηρήσουμε την προσοχή των μαθητών και των μαθητριών και να τους καθοδηγήσουμε με τη χρήση των ΦΜΥ στην επιθυμητή –από τον εκπαιδευτικό– κατεύθυνση.

Οι ακόλουθες στρατηγικές διαχείρισης είναι βάσει της διεθνούς βιβλιογραφίας επιβεβλημένο να ενσωματωθούν στην καθημερινότητα του σχολείου:

Να ανακοινώσουμε και να δώσουμε εγγράφως ένα σύνολο κανόνων σχετικά με τη χρήση των ΦΜΥ στο χώρο του σχολείου (Οι εκπαιδευτικοί που θα εργαστούν με τη χρήση των ΦΜΥ θα πρέπει αντίστοιχα να θέσουν κανόνες).

Να ξεκαθαρίσουμε ότι οι ΦΜΥ θα πρέπει να λειτουργούν μόνο με τη χρήση της μπαταρίας για να αποτρέψουμε κινδύνους ηλεκτροπληξίας, σπατάλης ηλεκτρικού ρεύματος ή ατυχήματα από τη χρήση των καλωδίων. Ουσιαστικά δεν θα πρέπει οι μαθητές και οι μαθήτριες να φέρνουν φορτιστή στο σχολείο.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες θα πρέπει να έχουν κλειστούς τους ΦΜΥ ή σε κατάσταση αδρανοποίησης (hibernate) ή αναμονής (standby) όταν εργάζονται σε ζητήματα που δεν απαιτούν τη χρήση των ΦΜΥ, ώστε να μην αποσπάται η προσοχή τους.

Να δώσουμε στους μαθητές και τις μαθήτριες έναν οδηγό καλών πρακτικών, ώστε να είναι προετοιμασμένοι για τη χρήση των ΦΜΥ.Η παρακολούθηση και το φιλτράρισμα είναι σημαντικά. Η παρακολούθηση των ΦΜΥ κατά τη χρήση μπορεί να επιτευχθεί με ειδικό λογισμικό παρακολούθησης ή με περιφορά του/της εκπαιδευτικού στην τάξη. Επιπλέον, το φιλτράρισμα θα βοηθήσει στην αποτροπή εμφάνισης και δυνατότητας παρουσίασης ακατάλληλου και επικίνδυνου περιεχομένου για τους μαθητές και τις μαθήτριες μας.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες χρειάζονται χρόνο για να αποκτήσουν ωριμότητα στη χρήση των ΦΜΥ ως εργαλείου. Τους έχουν χρησιμοποιήσει τα προηγούμενα χρόνια για να παίζουν και δεν θα μπορέσει αυτό να αλλάξει μέσα σε μία νύχτα. Για το λόγο αυτό πιστεύω ότι πρέπει να είμαστε ρεαλιστές και να υιοθετήσουμε την άποψη, ότι με μια αργή και ταυτόχρονα συνολική προσέγγιση, θα πρέπει να δίνουμε δικαιώματα χρήσης των ΦΜΥ.

Να παροτρύνουμε τη μαθητική κοινότητα να δημιουργήσει μερικούς κανόνες και ταυτόχρονα να μας δηλώσει τι αναμένει από τη χρήση των ΦΜΥ.

Συνολικά, πιστεύω ότι η δημιουργία μιας κουλτούρας καλής χρήσης είναι απαραίτητη. Αυτό σημαίνει ότι η καλή σχολική χρήση από κάθε μαθητή και μαθήτρια πρέπει να εγκωμιάζεται, αλλά ταυτόχρονα η κακή χρήση θα πρέπει να καυτηριάζεται, αφού είναι πιθανό να επηρεάσει και τους υπόλοιπους/ες. Έτσι, η μη καλή χρήση των ΦΜΥ για κάποια ημέρα, θα πρέπει να οδηγεί σε μη χρήση των ΦΜΥ για μερικές ημέρες. Το ουσιαστικό είναι οι μαθητές και οι μαθήτριες να σέβονται και να χρησιμοποιούν τον υπολογιστή ως εργαλείο, και όχι ως παιχνίδι. Στόχος, είναι να πάρουν οι μαθητές και οι μαθήτριες τα οφέλη του εργαλείου, που μπορεί να συνεισφέρουν στη βελτίωση της πολιτισμικής ταυτότητας της τάξης.

www.digi-classroom.gr

Explore posts in the same categories: Ψηφιακή Τάξη - Digi Classroom

Ετικέτες:

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s


Αρέσει σε %d bloggers: