Ψηφιακή Τάξη Digi-Classroom


Το έργο «Φορητός Μαθητικός Ηλεκτρονικός Υπολογιστής» το οποίο πραγματοποιείται στο πλαίσιο της Δράσης «Ψηφιακή Τάξη» (digi-classroom), αποτελεί μία οργανωμένη προσπάθεια ενσωμάτωσης των τεχνολογικών εργαλείων στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Η επιτυχής ενσωμάτωση φαίνεται να κινείται σε δύο διακριτά επίπεδα. Θέματα εγείρονται:
α) στο ζήτημα της υλικοτεχνικής διαχείρισης των υπολογιστών και
β) στο ζητούμενο της προσπάθειας, δηλαδή την τεχνολογικά ορθή, παιδαγωγικά εμπνευσμένη και επιστημονικά ακριβής (ανά γνωστικό αντικείμενο) χρήση των τεχνολογικών εργαλείων.
Ως προς το πρώτο, θα μπορούσαν να αναφερθούν προβλήματα τεχνικής φύσεως που ίσως προκύψουν (διακοπή λειτουργίας υπολογιστών, αφόρτιστα μηχανήματα, ταυτόχρονη σύνδεση στο διαδίκτυο κ.α.).

Από την άλλη, τα μαθήματα στα οποία μπορεί να αξιοποιηθούν οι Φορητοί Μαθητικοί Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές (ΦΜΗΥ), χρειάζεται να είναι πρόσφορα για την υλοποίηση της προσπάθειας και ως εκ τούτου επιλέχθηκαν τα ακόλουθα τέσσερα:

1. Γεωγραφία,

2. Ιστορία,

3. Βιολογία/Φυσικές Επιστήμες και

4. Μαθηματικά

Οι εκπαιδευτικοί που θα αξιοποιήσουν στην εκπαιδευτική διαδικασία τούς ΦΜΗΥ, είναι απαραίτητο να είναι εκπαιδευτικοί της αντίστοιχης ειδικότητας και προτείνεται να κατέχουν την πιστοποίηση του προγράμματος επιμόρφωσης Β΄ Επιπέδου εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στις Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση. Το πλήθος των επιμορφούμενων είναι μικρό από τη μέχρι σήμερα υλοποίηση του έργου της επιμόρφωσης Β΄ Επιπέδου και είναι πιθανότατο σε κάποια σχολεία κανένας εκπαιδευτικός να μην έχει λάβει τη σχετική επιμόρφωση. Σε αυτές τις περιπτώσεις ελλοχεύει ο κίνδυνος να μην γίνει καθόλου χρήση των τεχνολογικών εργαλείων ή να γίνει χρήση των τεχνολογικών εργαλείων με τρόπο που να μην αναδεικνύει την αξία των μηχανημάτων, αφού το ζητούμενο είναι το τι θα κάνει ο εκπαιδευτικός με τα μηχανήματα και όχι το τι μπορεί να κάνουν τα μηχανήματα.
Για το λόγο αυτό, η επιτυχής ενσωμάτωση των τεχνολογικών εργαλείων στην εκπαιδευτική διαδικασία απαιτεί την αμοιβαία κατανόηση και την ενίσχυση των σχέσεων μεταξύ τριών συνιστωσών (Τεχνολογίας, Παιδαγωγικής και Γνωστικoύ αντικειμένου) που πρέπει ταυτόχρονα να λαμβάνονται υπόψη και να αλληλεπιδρούν, κατά την ανάπτυξη και δημιουργία κατάλληλων, στοχευμένων στρατηγικών και αναπαραστάσεων.

www.digi-classroom.gr

Explore posts in the same categories: Ψηφιακή Τάξη - Digi Classroom

Ετικέτες:

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s


Αρέσει σε %d bloggers: